Zdravím, vítejte na stránkách věnovaných tratí 180/183 pro MSTS a OR.

 

Pokec: Předkládáme vám, spolu s Franckem, vizuálně poopravenou verzi projektů tratí 180 a 183 pro MSTS jihozápadně od Plzně, která má souhrnný název „Trať 183“ a jejíž prvotní počin je z roku 2003. Současný standart kvality provedení tratí MSTS se natolik zvýšil, že některé projekty, pokud neprojdou revitalizací, postupně zanikají. Po několika pádech databáze se z tratě 183 zachovalo torzo, které je revitalizovatelné a postupně se daly práce opět do pohybu. V roce 2014 požádal uživatel MSTS Francek o povolení pokusit se uvést projekt do takové fáze, aby se alespoň vizuálně přiblížila současnému standartu. Po roce a půl je tedy na světě tento výsledek. Jedná se zatím o úpravy krajinného rázu, protože databáze je natolik poškozená, že vylučuje opravy kolejového svršku a silničních koberců. Proto některé chyby v kolejišti bude nutné ještě tolerovat. Mezi tím se našla u Mikyho945 jiná kopie souboru trati, která je kolejově postavena s částí tratě 170, od stanice Zbiroh po Plzeň-Křimice . Tam je databáze vpořádku do té míry, že lze trať stavět dál a zřejmě se bude pokračovat. To je ale záležitost další dlouhé doby. Je nutné přestavět celý uzel Plzeň, dostavět do nové podoby, a pak přehodit a upravit krajinu ze stávající verze trati. Současná verze trati dospěla do takové fáze, kdy ji lze zveřejnit, aby si uživatelé MSTS mohli užívat šumavské a podšumavské krajiny, a aby úplně nezapadla. Po testování je sjízdná i v projektu OpenRails, proto ji mohou také používat příznivci MSTS, kteří vlastní operační systémy, jenž nejsou projektu MSTS „nakloněny“. Na projektu se ovšem nepodílel jen Francek ale přiložilo ruku k dílu spousta ochotných lidí, kterým ještě dnes také není všechno úplně jedno. Úpravy objektů, které byly zapotřebí pro výstavbu nádraží v Alžbětíně a v Klatovech, úpravu různých tabulí a tabulek provedl Mates. Mikulda vyráběl tabule názvů stanic a výstražné tabule státních hranic, Petros vyrobil oválné tabule označující státní hranice a některé nádražní budovy, regedit77 vyrobil nové skripty pro osazení světelných návěstidel ve Furth im Waldu. Ve spolupráci s Deteriem zprovoznili i návěst, která je bavorskou specialitou a není v tratích Deutsche Bahn tak úplně běžná. A hlavně poděkovat Mikymu945 za opravu nalezené kopie. Testy sjízdnosti tratě a testování aktivit provedli Poison a Alcapone. Bylo použito spousta objektů, které byly staženy ze stránek autorů, kteří je dali volně k dispozici a i modelů, které byly „vytaženy“ z jiných tratí. Tady bych chtěl autory poprosit, jménem Francka, o shovívavost s jejich použitím a pokud bude třeba, kontaktovat jej (nejlépe prostřednictvím českého fóra k MSTS) a dohodnout případné podmínky jejich použití v trati. Primárním kritériem jejich osazení bylo dosáhnout maximálního přiblížení k reálné předloze pro stavbu tratě.

Aktualizace: Dodělal jsem tam spousty a spousty zimních textur, aby zima na Šumavě vypadala jako zima na Šumavě. Udělal jsem textury k objektům, které zimní textury nikdy neměly a jsou obsaženy i ve spoutě jiných tratí. Vyměnil jsem ještě některé objekty za "lepší" a celkově jsem cuknul s dobou entity tratě do doby těsně před zlikvidováním mechanických návěstidel ve Furth im Waldu. Já jsem tam kdysi ty světelný návěstidla hodně chtěl. Ale postupem času jsem zjistil, že ta mechanika tam má přecejen své kouzlo. A vypadá to celkově lépe. Zvláště při použití lepších modelů, než tam měl tenkrát Šnek. Jiné asi nebyly tenkrát k mání. No a taky v neposlední řadě s přihlédnutím k tomu, že se asi staví trať "ponovu" v RW. Což mě naznačil Šnek. Tak alespoň bude zachovaná vzpomínka na tu původní, krásnou, až romantickou, trať. Podařila se mě zlikvidovat ta duplikace vjezdového návěstidla do Radonic od Blížejova. Tak už je to tam OK. Srovnal jsem ještě spoustu terénu, který je z kabiny vidět tak, aby zmizely ty stolové hory, hlavně kolem Domažlic. Jen auta v OR se mi stále nepodařilo rozjezdit. Kdyby někdo věděl co s tím, ať to spraví. Trošku jsem udělal pořádek v kolejivu v Globálu. Tak ten pak vyměň v downloadu taky. Je to v podstatě UNI-global, jen jsem vyměnil ty modely defaultních mostních konstrukcí, jejichš součástí byla i kolej. S kolejivem nelze hýbat, nemůžu je vymazat, a mosty přes Radbuzu u Holýšova a Úhlavu u Červeného poříčí naprosto neodpovídaly skutečnosti. Takže tento Global je použitelný i u jiných tratí, pokud nepoužívají tyto modely. Zobrazila by se jim namísto mostní konstrukce pouze obyčejná kolej se štěrkovým ložem. Ten převod na kolejivo DB Track jsem vzdal, protože nechce už nikdo dělat a tady by bylo nezbytné nařezat výhybky na segmenty, které používá toto naše standardní kolejivo. Kdyžby se to povedlo, je to otázka jen výměny globálu. Trať bere modely z globalu a textury ze složky tratě. Textury jsem v trati nechal, takže v případě, že by se někdo našel, a měl ochotu se do toho pustit, došlo by to ke zdárnému konci. Taky nejsou jednodílové angličáky, Němci je vůbec nehodlají dělat, tak ty by se musely vyrobit komplet. Ale na to, že tohle celé už jen dožívá, to bude pohodlně stačit.

Zde máte i webové stránky o trati 180.

 

UPOZORNĚNÍ: Kdo jezdíte přes OR, aktivity jezděte na poslední verze zhruba od x3408, na dřívějších verzích nefunguje kodování co používám, proto někde stojíte na červených. Je to náhrada za servis 2 a navíc někde se odpojuje a připojuje trafik a pokud možno stejné nastavení jako mám ukázané na foru MSTS. Dále pokud Vám nejde rozbalit APK soubor, použíjte tento odkaz na rozbalení aktivity a posléze překopírování do simulátoru.

 

Zde si stáhněte trať a globál zde.

 

 Plzen II