Zdravím, vítejte na stránkách věnovaných tratí 180/183 pro MSTS a OR.

 

Pokec: Předkládáme vám, spolu s Franckem, vizuálně poopravenou verzi projektů tratí 180 a 183 pro MSTS jihozápadně od Plzně, která má souhrnný název „Trať 183“ a jejíž prvotní počin je z roku 2003. Současný standart kvality provedení tratí MSTS se natolik zvýšil, že některé projekty, pokud neprojdou revitalizací, postupně zanikají. Po několika pádech databáze se z tratě 183 zachovalo torzo, které je revitalizovatelné a postupně se daly práce opět do pohybu. V roce 2014 požádal uživatel MSTS Francek o povolení pokusit se uvést projekt do takové fáze, aby se alespoň vizuálně přiblížila současnému standartu. Po roce a půl je tedy na světě tento výsledek. Jedná se zatím o úpravy krajinného rázu, protože databáze je natolik poškozená, že vylučuje opravy kolejového svršku a silničních koberců. Proto některé chyby v kolejišti bude nutné ještě tolerovat. Mezi tím se našla u Mikyho945 jiná kopie souboru trati, která je kolejově postavena s částí tratě 170, od stanice Zbiroh po Plzeň-Křimice . Tam je databáze vpořádku do té míry, že lze trať stavět dál a zřejmě se bude pokračovat. To je ale záležitost další dlouhé doby. Je nutné přestavět celý uzel Plzeň, dostavět do nové podoby, a pak přehodit a upravit krajinu ze stávající verze trati. Současná verze trati dospěla do takové fáze, kdy ji lze zveřejnit, aby si uživatelé MSTS mohli užívat šumavské a podšumavské krajiny, a aby úplně nezapadla. Po testování je sjízdná i v projektu OpenRails, proto ji mohou také používat příznivci MSTS, kteří vlastní operační systémy, jenž nejsou projektu MSTS „nakloněny“. Na projektu se ovšem nepodílel jen Francek ale přiložilo ruku k dílu spousta ochotných lidí, kterým ještě dnes také není všechno úplně jedno. Úpravy objektů, které byly zapotřebí pro výstavbu nádraží v Alžbětíně a v Klatovech, úpravu různých tabulí a tabulek provedl Mates. Mikulda vyráběl tabule názvů stanic a výstražné tabule státních hranic, Petros vyrobil oválné tabule označující státní hranice a některé nádražní budovy, regedit77 vyrobil nové skripty pro osazení světelných návěstidel ve Furth im Waldu. Ve spolupráci s Deteriem zprovoznili i návěst, která je bavorskou specialitou a není v tratích Deutsche Bahn tak úplně běžná. A hlavně poděkovat Mikymu945 za opravu nalezené kopie. Testy sjízdnosti tratě a testování aktivit provedli Poison a Alcapone. Bylo použito spousta objektů, které byly staženy ze stránek autorů, kteří je dali volně k dispozici a i modelů, které byly „vytaženy“ z jiných tratí. Tady bych chtěl autory poprosit, jménem Francka, o shovívavost s jejich použitím a pokud bude třeba, kontaktovat jej (nejlépe prostřednictvím českého fóra k MSTS) a dohodnout případné podmínky jejich použití v trati. Primárním kritériem jejich osazení bylo dosáhnout maximálního přiblížení k reálné předloze pro stavbu tratě.

Zde máte i webové stránky o trati 180.

 

UPOZORNĚNÍ: Kdo jezdíte přes OR, aktivity jezděte na poslední verze zhruba od x3408, na dřívějších verzích nefunguje kodování co používám, proto někde stojíte na červených. Je to náhrada za servis 2 a navíc někde se odpojuje a připojuje trafik a pokud možno stejné nastavení jako mám ukázané na foru MSTS. Dále pokud Vám nejde rozbalit APK soubor, použíjte tento odkaz na rozbalení aktivity a posléze překopírování do simulátoru.

 

Zde si stáhněte trať a globál zde.

 

 Plzen II